The art of the track, the avoidance of the load (Logos, Pathos, Ethos) – The accident seeming indecisive – and which, by this way maybe, will reach a quality of silence “not-cultural “.
This suspension of form which tries to come loose in monochrome signs wants to escape in any case absolutely from fat grounds of the profusion. I plan a standing about, a movement repeated always in the not differentiation, a purely individual insistence, and such, as it goes as far as losing its pictorial legitimization, and leave place with this part of almost exclusive attention on the immanent sphere of the look, the look loosened from the verticality, but in the end the sharing with the spectator ; that I would like to see navigating between disappointment and perseverance towards an unknown horizon. The important being to have had the possibility of having come get lost there to recognize a surface, solidified by its extension.

L’art de la trace, l’évitement de la charge (Logos, Pathos, Ethos) – l’accident semblant irrésolu – et qui, par là peut-être atteindra une qualité de silence « a-culturel ».
Cette suspension de forme qui tente de se dénouer en signes monochromes veut en tout cas absolument s’évader des terres grasses de la profusion. Je prévois un piétinement, un geste répété toujours dans la non différentiation, une insistance purement individuelle, et telle, qu’elle va jusqu’à en perdre sa légitimation picturale et laisse place à cette part d’attention quasi exclusive à la sphère immanente du regard, un regard délié de la verticalité, mais au bout du compte un partage avec le spectateur ; que j’aimerais voir naviguer entre désillusion et persévérance vers un horizon inconnu. L’important étant d’avoir eu la possibilité d’être venu s’y perdre pour reconnaître une surface, solidifiée par son élargissement.